Communicatie-advies

Over communicatie zijn boeken vol geschreven. Er zijn legio trainingen, webinars, workshops en e-learningmodules te volgen en dan nog heeft u misschien het idee dat u achter de feiten aanloopt.

Volgens mij hoeft dat niet. Communicatie is ook ‘gewoon logisch nadenken’ en je verplaatsen in de ander. Vraagt u zich eens af wat u zelf zou willen, waar ú behoefte aan heeft als u in de situatie van uw klant zit.

 

Kennis van marketing, psychologie en verschillende media

Natuurlijk heeft uw klant niet altijd dezelfde behoeftes als u, dus onderzoek doen naar de behoefte van uw klanten kan zeker lonen. Kennis van marketing en psychologie is ook handig, want dan kunt u het onderbuikgevoel rationeel onderbouwen met feiten en cijfers. Bovendien kunt u dan bewust sturen: door het kiezen van de juiste woorden, het juiste medium en de juiste lay-out kunt u invloed uitoefenen op de keuzes van uw klant.

 

Sparring-partner nodig?

Heeft u behoefte aan een sparring-partner? Aan iemand die met u meedenkt over uw communicatie-vraagstukken, die concrete adviezen geeft en haalbare plannen maakt? Die bovendien over een uitgebreid netwerk beschikt, zodat er altijd wel een specialist binnen handbereik is die uw vraag kan beantwoorden of uw probleem kan oplossen?

Laat het ons weten, dan gaan we graag eens met u om tafel!