Tekstschrijvers & communicatie-advies

U heeft het druk. Er naderen verschillende deadlines en de nog-te-schrijven-teksten stapelen zich op. Collega’s beginnen te morren, klanten krijgen belangrijke informatie te laat en u voelt de druk toenemen. Maar u heeft geen tijd, geen inspiratie en eigenlijk weet u ook niet precies wat de beste insteek voor uw communicatie is.

Vervelend, want u krijgt er stress van en daardoor wordt het alleen maar moeilijker om een doeltreffende tekst te schrijven en om de juiste communicatieve keuzes te maken. Wilt u daarom onze hulp? Dan schrijven wij, denken we mee en geven we advies, zodat u bezig kunt met uw andere taken. Dat geeft rust.

Trainingen commercieel schrijven

U schrijft regelmatig zelf de teksten voor uw bedrijf en dat gaat u prima af. Maar soms loopt u vast. Dan weet u niet zeker wat de meest effectieve insteek is, of hoe u uw klanten het beste kunt bereiken. Op die momenten heeft u behoefte aan extra kennis en vaardigheden.

Dat kunt u oplossen door één van onze trainingen te volgen. Deze bestaan altijd uit een theoretisch en een praktisch deel. U past uw nieuwe kennis gelijk toe en u verbetert daarmee direct uw schrijfvaardigheden. Want de beste manier om beter te leren schrijven, is door het te doen!

Een (incompany) training op maat is natuurlijk ook mogelijk.

Van idee naar tekst

Als er alleen nog maar sferen, beelden en concepten zijn, zetten wij die om tot overtuigende teksten. We adviseren over SEO, over vorm en inhoud. We durven ‘out of te box’ te schrijven en we weten exact de juiste toon te raken.

Bestaande tekst, fris jasje

Als uw huidige tekst niet meer up-to-date is, schrijven wij de 2.0 versie. Frisser, vlotter en prettig leesbaar. Zodat uw boodschap weer helder overkomt.

Check, check dubbelcheck

Wilt u zéker weten dat uw tekst foutloos is? Dan zijn wij uw kritische blik. We doen een laatste check op spelling en grammatica, op gekke zinnen, dubbele spaties, verkeerd geplaatste hoofdletters en ontbrekende leestekens.

Communicatie-advies

Weet u wat uw klant beweegt en hoe u uw klant het beste bereikt? Welk medium u inzet, wat u wel en niet vertelt en op welke toon u dat doet? Wij denken mee en geven u gericht en concreet communicatie-advies.

Nieuwste Blogartikelen

Lekker (in)effectief schreeuwen tegen elkaar

Welsprekendheid. Het is in ieder geval niet altijd een vanzelfsprekendheid. En zeker niet die keer dat ik op een bijeenkomst was die volledig uit de hand liep. Enkele mannen begonnen te huilen, terwijl hun vrouwen steeds harder begonnen te praten en uiteindelijk schreeuwend alle gevoel voor decorum verloren. Zelfs scheldwoorden werden niet meer...

Lees meer

Zinnen van ongeveer vijftien woorden, altijd goed

Om begrijpelijk te schrijven is het belangrijk dat je zinnen niet te lang zijn. Ook niet te kort, want dan wordt het al snel ‘niveau-Nijntje’. Wissel daarom korte en langere zinnen af en hou een gemiddelde van vijftien woorden per zin aan. Ongeveer. Je hoeft echt niet van iedere zin de woorden te tellen. Een manier om ervoor te zorgen dat je...

Lees meer

Een tekst schrijven die niet weergeeft wat je bedoelt: ook knap!

Een tekst schrijven is niet voor iedereen ‘een makkie’. Dagelijks zie ik heel veel teksten. Sommige goed, andere niet zo. De onderstaande tekst kwam ik tegen op de website van een kapper. Persoonlijk vind ik dit niet zo’n sterke tekst. Je begrijpt als lezer wel wat hij wil zeggen, maar overtuigend is het niet. Als je dan ook nog...

Lees meer

Communicatie is geen hogere wiskunde

Dat de politie af en toe een inval doet en dan met bijpassend machtsvertoon een deur intrapt, dat begrijp ik wel. Hoort bij het vak. Maar waarom in mijn vakgebied ook zoveel deuren worden ingetrapt, dat begrijp ik niet. Zeker niet omdat het allemaal open deuren zijn. Maar ik kan er nauwelijks nog omheen: allerlei communicatiegoeroes hebben...

Lees meer
  • ma
    24
    okt
    2016
    9.30 - 15.00LevelUP Leeuwarden

    's Ochtends krijgt u een flinke kennis-boost: hoe & wat SEO-schrijven, feiten & facts over communicatie en tips & trucs voor het schrijven van heldere teksten. 's Middags gaat u actief aan de slag. U past uw nieuwe kennis gelijk toe in een aantal wervende webteksten! Uw investering: €95,- Direct aanmelden via e-mail

  • ma
    31
    okt
    2016
    9.30 - 15.00LevelUP Leeuwarden

    Leer hoe het werkt in het hoofd van uw klanten: waar reageren ze op en waarom? Hoe kunt u invloed uitoefenen op hun keuzes en hoe verwerkt u deze kennis in een concrete tekst? Aan het einde van de dag gaat u naar huis met uw eigen klant-overtuigende teksten. Uw investering €95,- Direct aanmelden via e-mail

  • ma
    07
    nov
    2016
    9.30 - 15.00LevelUP Leeuwarden

    Leer de basisbeginselen van goed en effectief schrijven. Termen als USP's, tone of voice, doelgroep en boodschap; ze hebben na afloop van deze dag geen geheimen meer voor u! Zelf een aantal teksten schrijven is een vast, en vooral nuttig onderdeel van deze training. Uw investering: €95,- Direct aanmelden via e-mail

Hi Marianne. Ik wilde even aangeven dat ik het erg fijn vindt hoe de samenwerking tot nu toe verloopt. Flexibel, snel en goed. Dank je wel!

Judith Blanken

marketing coördinator/ online marketeer, NAUPAR

Hierbij wil ik Somnium tekst & taal van harte aanbevelen. De teksten voor de website van mijn opdrachtgever zijn goed leesbaar, hebben een aangename toon, en voldoen meteen aan de SEO-standaard waardoor de website vindbaar is én ze waren snel klaar!

Wim Hoekstra

partner, WAKK3R communicatie

Marianne maakt onze klanten blij met prettige, SEO-vriendelijke teksten. Daarnaast plaatst ze de teksten direct in WordPress.‬

Leo Oosterloo

eigenaar, Pronamic

Niemand is foutloos. Echt, de timmerman slaat de plank ook wel eens mis. Bij een vijfsterrenkok slaat zo nu en dan zomaar de vlam in de pan. Een glasblazer kan z’n geluk niet op met de hoeveelheid scherven die hij veroorzaakt. Eigenlijk wil ik zeggen dat hoe hard onze ervaren tekstschrijvers ook zwoegen op een wervende tekst, hoe geweldig de automatische spellingscontrole ook is en hoe goed we ook zijn in de Nederlandse taal: een fout is zo gemaakt. Daarom werk ik zo graag samen met Marianne. Elke tekst die door onze Voor Tekst-schrijvers wordt geschreven, gaat langs het scherpe oog van haar Somnium-eindredacteuren. En via hen rechtstreeks naar de klant. Zo doen we ons uiterste best om elk foutje uit elke tekst te halen.

Naast het checken en corrigeren van onze teksten kunnen we ook voor het redigeren van de Goede Vacaturetekst rekenen op de expertise en snelheid van Somnium tekst & taal.

P.S.: Niet geheel onbelangrijk, in de lange tijd dat we al met Somnium samenwerken is er nog nooit een deadline gemist. Een echte aanrader dus, dit geweldige bureau!

Nicol Tadema-De Voor

eigenaar, Voor Tekst: tekstbureau voor arbeidsmarktcommunicatie